Super rok 2021

1. Boli sme s Tomášom na Snežke a na výlete v Krkonošiach, kde som si pri sánkovaní zlomila prst, ktorý ma bolí do dnes.
Na vrchu Snežky

2. Začali sme pracovať v našej novej kancelárii na Letnej, kedy sme skúšali koncept zdieľanej kancelárie s inou firmou – konkrétne s architektami. Po čase sme zistili, že nám tento prístup nevyhovuje a máme radšej svoj kľud. Okrem iného tam bola väčšinu času zima, hluk a zlá káva.

3. Začala som svoje workshopy, kde pomáham klientom nielen s vývojom ich aplikácií a webov, ale aj so spracovaním celého nápadu od analýzy až po marketing. Vznikol z nich aj jeden projekt – web BioSnopek, kde som videla, že takýto postup s klientom má zmysel. Budúci rok v tom budem pokračovať a rozbehnem workshopy naplno.

Štvrtý webový workshop na HO počas lockdownu

4. Bola som sa prvý krát po kurze skutočne bežkovať a spoznala som tam Xeniu. Na základe toho som sa rozhodla, že ma bežkovanie baví a kúpim si vlastné bežky.

Bežkovanie s Ondrom a Xeniou v Jeseníkoch

5. Začal môj mentoring s React Girls, kde som začala programovať moju cat aplikáciu a naučila som sa pracovať s Reactom, TypeScriptom, GraphQL a Tailwindom. Spoznala som super mentora Romana, ktorý ma najmä na štarte veľa naučil. Potom už na mňa veľa času nemal, no finálne som si so všetkým poradila aj sama.

Oberyn asistuje pri programovaní v Tailwinde.

6. Začala som lepšie zvládať uzatváranie projektov a uvedomila som si, že za svoju super prácu má byť dobre zaplatené. Prestala som sa báť napísať ľuďom realitu a lepšie zvládam diskusie okolo faktúr, hoci sú stále pre mňa extra nepríjemné. No začala som oveľa častejšie piť víno, najmä pri calloch a uzatváraní projektov.

Víno s kolou, moje obľúbené

7. Bola som svoje narodeniny osláviť výletom na Krivokláte, dobre sme si tu aj napriek lockdownu zabehali a spoznali sme dôchodcu ITčkára, ktorý nám rozprával ako manželke nastavuje apky na Androide.

Pred hradom na Krivokláte

8. Tomáš bol na operácii a výbere žlčníka, čo vyzerala pre mňa desivo a strašidelne. No finálne to zvádol a už je OK.

Rany tesne po operácii

9. Boli sme na Rekole na výlete na vyhlídku Máj v tom najväčšom teple, kedy som prvý krát v živote zhorela. Oslávili sme tam narodky Ondry. Cestou späť sme sa osviežili vo Vltave a úprimne po 50 km som bola rada, že sedím vo vlaku.

Oslava narodením na vyhlídke máj

10. Zapojili sme sa do výzvy Do práce na kole a poctivo sme chodili do kancelárie takmer celého pol roka, kým sme tam vyvíjali moju cat apku a učili sa pracovať s Hasurou a nadávali na ňu.

Posledný deň výzvy do Práce na kole

11. Dokončila som akadémiu Ženského byznisu, ktorá za veľa nestála a nič nové som sa tam nenaučila.

Diplom

12. Bola som sa na otočku očkovať až do Sabinova a ako prvá som mala prvú dávku vakcíny spomedzi mojich známych. Z cesty som si spravila super nočný hackhaton, kedy som naprogramovala tam a späť tie najťažšie veci z mojej cat apky.

Tesne po očkovaní cestou na vlak

13. Boli sme znovu na samozbere jahôd, ktoré sme nestihli minúť, lebo 2 dni na to sme šli na výlet.

Samozber v Kunraticiach

14. Bola som sa očkovať druhou dávkou opäť až do Sabinova, lebo ma zle zaevidovali v systéme a nešlo zmeniť miesto očkovania. Finálne to bol zase jeden z naj pracovných výletov. Po druhej dávke mi bolo zle, no ani to ma neodradilo ísť deň na to na výlet do Dolomitov.

Nočný hackhaton s dobrou kávou v Regiojete

15. Ondra sa presťahoval po rokoch z Anděla na Střížkov a my sme mu s tým pomohli. Cickám sa na novom byte oveľa viac páči a sú tam viac happy, finálne aj Ondra. Prvý krát si skúsil život bez spolubývajúcich.

Posledné dni na starom byte na Andeli

16. Boli sme na samozbere čučoriedok a spravili sme si super IŤácky čučoriedkový cheesecake.

404 cheesecake

17. Boli sme na 10 dňovom výlete v Dolomitoch s Jožkom, Silviou a ďalšími ľuďmi. Posledný deň sme to skoro neprežili, kedy nás prekvapila nečakaná neistená ferrata. Zároveň sme si tu skúsili Sella Rondu, deň byciklovania z najvyšších kopcov Álp, rozhodne zážitok.

Prvý deň 27 km túry, kedy sme narazili na prvý sneh

18. Zomrela naša Libenská cicka, ktorú som takmer každý deň stretávala a kŕmila cestou do a z práce a vždy som sa na ňu tešila.

Posledná rozlúčku s Uškom

19. Dokončila som prvú verziu mojej cat apky a bola som ju prezentovať offline na záverečnom večeri. Nejakým zázrakom sa mi podarilo dostať cenu za najlepší projekt.

Záverečná prezentácia projektov React Girls

20. Spravila som svoju prvú skutočnú klientskú apku v Reacte pre OTKD, ktorá mala super úspech, vyladili sme ju do posledného detailu a ľuďom sa páčila. Nikto ani netušil, že v mobile je web view, tak super sme to odladili. Na pretekoch sme si odbehli posledný úsek do cieľa a aspoň trochu si užili aj atmosféry s bežcami.

Mobilná a webová aplikácia pre preteky OTKD

21. Mobilná aplikácia OTKD bola zase raz populárnejšia ako predchádzajúci rok. Bežci ju aktívne využívali a my sme z toho mali radosť, keďže je to jeden z našich vlastných nápadov a projektov.

Mobilná aplikácia OTKD

22. Ondrovi som prvý krát ukázala moje rodné mesto – Banskú Bystricu a šli sme na moju magickú vežu. Cestou sme narazili na zaujímavú mačaciu kaviareň, kde boli iba Ragdoll mačky. Zároveň som mu ukázala aj krásy Bratislavy, pracovali sme v Dunaji a spoznal sa s mojím bratom, ktorý nás zobral na vodnú fajku a mojou mamou. Boli sme behať vo veľkom bratislavskom lese v Karlovke.

23. Bola som s Tomášom na výlete v Průhonickom parku a zámku, kedy sme omylom nachodili na menšej prechádzke 21 km.

V polke našej túry na zámku v Průhoniciach

24. Vyšla mobilná hra Witcher, ktorá ma vôbec neoslovila, no Tomáš ju chvíľu hral. Trochu som sa bála, že ho to chytí ako Pokémony, čo sa našťastie nestalo.

25. Sledovali sme o tretej ráno padanie perseidov v Nízkych Tatrách. Potom sme sa pobrali do tej desivej tmy na výstup Slnka na Ďumbier, kde sme čakali ďalšiu hodinu. Za tú hodinu nám nezovrela ani voda na kávu, no východ Slnka stál za to.

Východ Slnka na Ďumbieri

26. Roland ma bol po rokoch a znovu po covide pozrieť na výlete do Prahy. Zobrala som ho do mojej obľúbenej mačacej kaviarne, na skákanie Jumpingu , kde sme sa takmer dokaličili a objavili sme super Aquapark na konci Prahy s divokou riekou a saunou.

Roland na Karlovom moste v Prahe

27. Bola som na 1 dňovej otočke na výlete za Rikou do Bratislavy prvý krát po covide, kedy sme si spravili super deň s únikovou hrou, lezením v Tržnici, slovenskými šúlancami, Bolt kolobežkami a deň sme ukončili koncertom Hexu pod mostom.

Záver Hex koncertu pre Ďuďa

28. Môj prvý spoločný výbeh a preteky po 2 rokoch covidu kvôli lístku zadarmo do AquaPalace Praha. Bežali sme tam s mojím Slavia pojisťovňa bežeckým tímom, ktorých som tiež prvý krát videla osobne naživo až po 2 rokoch. Finálne sme si do Aquaparku zabehli až z Proseku 18 km v rámci môjho tréningu na polmaratón.

6 km preteky po lístky do AquaPalace

29. Ku koncu roka ma klienti trochu stresovali a deprimovali, zároveň aj mnoho práce, ktorú sme mali, preto som šla na pracovnú otočku na výlet na výstup na Rysy vo Vysokých Tatrách. Bol to super výlet, po celej noci prepracovanej vo vlaku, sme stihli východ Slnka na Štrbskom plese, celodenný výlet na túru a ešte aj otočku späť do Blavy.

Obávané rebríky cestou na Rysy

30. Pracovali sme s Ondrom v mojej obľúbenej pracovnej kaviarni v Bratislave – v Labe, kde to funguje skôr ako coworking, no úplne inak ako tie biznis coworkingy v Prahe. V noci sme spali v centre na podivnom hosteli plnom cudzincov, ktorí tam mali akurát nejakú párty. Nebyť tak unavená, hneď sa k nim pridám.

Práca v Lab café

31. Bola som na prvom výlete v rámci dovolenky s Tomášom v Beskydoch. Ani som netušila, že Beskydy sú tak krásne a užili sme si tam posledný teplý jesenný deň. Dobre sme sa porozprávali a zároveň aj trochu stratili, keď sme prvú polku výletu šli po ceste pre autá, namiesto turistického chodníka.

Na trojmedzí medzi Slovenskom, Českom a Poľskom

32. Bola som na výlete s Tomášom na Ještede, kde sme zvažovali ísť dole lanovkou, ktorá týždeň na to spadla a zomrel tam človek. Už ma znovu do lanovky nikto nedostane dlho. Bol to ale finálne super oddychový výlet, po tom, čo som 300 hodín upravovala shit kód po neschopných vývojároch.

Tesne pod Jestedom

33. Boli sme na výlete vo Valencii v Španielsku, kde sme videli skoré ranné more, akvárium plné super rýb a zaujímavé technologické a vedecké múzeum. Na ďalší deň sme obehali pamiatky a najmä zašli do španielskej mačacej kaviarne, kde to funguje úplne inak ako u nás.

Hranie s cickami v mačacej kaviarni

34. Odbehla som si svoj druhý polmaratón v živote, no na tento som aj poctivo trénovala s trtkom. Musím povedať, že ma pripravil fakt dobre, vzhľadom na to, že sme 3 dni chodili po Valencii a boli unavení, pol roka som programovala cat apku, bežalo sa mi fakt dobre. Po 15ty km som aj vládala bez problémov a odbehla som to v lepšom čase, ako prvý krát. Zároveň tam bola úžasná atmosféra, akú som ešte na žiadnych pretekoch zatiaľ nezažila a celkom sa mi tam páčilo aj preto, že som fičala na seriály Money Heist.

Po odbehnutí polmaratónu vo Valencii

35. Konečne som po viac než pol roku dokončila MVP mojej aplikácie Kočičí menu a vypublikovala som ju medzi ľudí. Páčila sa im, no ešte som aktívne k marketingu neprešla. Len, čo som ju totiž dala online prestala fungovať registrácia a prihlásenie. Pre mňa to bol veľký krok, lebo mi dalo práce dokončiť to, najmä s mojím perfekcionizmom a ani seniori by možno toľko vecí nevyladili, čo ja. No aspoň som sa tam naučila viac, než sa dalo čakať. Myslím po tejto apke, som už minimálne na ceste k seniori v Reacte, hoci viem, že ma čaká ešte veľa učenia.

Todo k MVP mojej apky Kočičí Menu

36. Dala som výpoveď neschopákom zo svojej firmy. Musela som si spraviť nový plán a ciele, čo chcem robiť, ako a s kým chcem pracovať a ako budeme ďalej pracovať s juniormi. Najmä na diaľku, keď nie vždy je možné sa s nimi stretnúť. Medzitým som dokončila všetky tasky za nich, dostala projekt do dobrého a vytuningovaného stavu spolu s Ondrom a posunuli sme sa k ďalšiemu veľkému míľniku. Zároveň to bol náš druhý zákaznícky reactový projekt, ku ktorým sa chceme aktívne posunúť, aj keď po pol roku s Reactom a vývojom webov, ma tie apky lákajú oveľa viac.

Už pekný upravený kód aj dizajn

37. Po 7mich rokoch začal štrajkovať môj Macbook, pričom sa ukázalo, že to bolo najmä Reactom a Node.js, no už sa na tom nedalo pracovať a viac som nadávala, než pracovala. Ohodlala som sa k veľkému kroku a kúpila som si najnovší Macbook Pro s novým chipom a som s ním úplne spokojná.

Oberyn asistuje pri inštalácii nového Macu

38. Začala som trénovať na rýchlu 10tku, vďaka ktorej som dosiahla nový mílnik v behu, 5 km pod 25 minút. Potom však začal Advent Of Code a môj tréning som na mesiac ukončila.

24:24 min na 5 km

39. Začali sme s Ondrejom programovať puzzle z Advent of Code. Začalo to nevinne, no finálne ku koncu mi to zaberalo už toľko času, až som si ani nevšimla ako, boli tu Vianoce. Ešte to musíme v novom roku dokončiť, lebo ja som sa stále za tie roky nenaučila žiť s nedokončenými taskami.

40. Bola som po 3 rokoch, čo som to sľubovala na predvianočnom výstupe na Ďumbieri s mojím bývalým učiteľom z vysokej. Spoznala som jeho super priateľku a brata. Z Ďumbiera sme sa vydali na náročnú zimnú cestu na Chopok a bola to moja najnáročnejšia doterajšia túra. Z Chopku sme sa spustili na sáčku od igelitky.

41. Po výlete z Chopku sme si dali s Tomášom na otočku 3tiu dávku vakcíny, ktorá ma úplne odrovnala skoro na 4 dni a horšie mi snáď nebolo ani nepamätám. Po očkovaní sme ochoreli a boli to moje druhé Vianoce, kedy sme boli sami v Prahe a k tomu ešte chorí.

42. Bola som pozrieť na Vianoce starkého v Dedine Mládeže, ktorý na tom nie je už dobre, no verím, všetko sa zlepší zase. Zároveň som do konca roku stresovala, či som všetkých nenakazila covidom.

43. Predposledný deň roku sme trávili s Ondrom v kaviarni, ako väčšinu času na dobrej sladkej káve, cole a riešili spoločne posledný tohto ročný Advent of Code, iťáci sa proste nezmenia :D.