Ako zdolať 4 týždňový bežecký plán

Začiatkom leta 2017 som si povedala, že by bolo načase behať nielen pre zábavu, ale zlepšiť techniku a rýchlosť behu. Na internete som si našla tréningový plán rozdelený do 5 týždňov, ktorý na prvý pohľad vyzeral jednoducho.

Keďže sa mi do toho nechcelo ísť samej, vnukla som tento super nápad aj kamarátke Tereze, ktorá netušiac, čo ju čaká sa na to dala.

Týždeň prvý

Začiatok bol ešte ako tak v poriadku, začínalo sa miernym tempom ako výklus 10 minút, beh 6 km miernym tempom , prípadne kúsok tempového behu.

Ja som začínala prvý týždeň v Bratislave, kedy boli hádam najväčšie teplá tohto leta. Môj prvý beh bol v Sade Janka Krála, kde ma počas behu začali naháňať deti a ostrekovali ma hadicou.

Ďalší deň som si skúsila prebehnúť v Karlovke v líščom údolí, pričom som celé roky ani netušila, že niečo podobné máme za domom.

 

Týždeň druhý

Druhý týždeň začínal 10 km behom, ktorý som vedela, že zvládnem, no dávno som 10 km nebehala a časovo som sa nevedela dostať pod hodinu. Viem, že časť behu bola ovplyvnená letom, teplom a mojím masochismom behania bez vody, no nebola som s tým časom spokojná.

 

Aj napriek tomu, že som ledva chodila hneď po 10 km behu mi ukazoval plán ďalších 10 km hneď na ďalší deň. Nikdy sa mi hádam nechcelo ísť menej von, ako tento deň, no aspoň som zmenila trasu a šla sa prebehnúť popri Vltave.

A takto to pokračovalo celý týždeň, medzitým boli kopce a ukončenie behom na 10 km. Nikdy sa mi nestalo, že by som bola prvá vôbec v zoznam behov medzi kamarátmi, no tento tréning v najväčšom teple sa o to postaral.

 

Tretí týždeň

Tretí týždeň som zmenila prostredie a šla si vybehnúť na Ladronku. Síce 30 minútová cesta električkou bola demotivujúca a po príchode na Ladronku v tom teple som mala chuť si ľahnúť na trávu s kofolou a opaľovať sa až do večera, keď som videla všetkých okolo mňa, ktorí behajú som aj tento beh splnila.

Zo všetkého najhoršie sa mi zdali rozdelené behy typu: Rozklus 10 min. (Intenzita 1), Fartlek 30min (Intenzita 3), Výklus 10 min. (Intenzita 1) , lebo v tom čase som nemala hodinky a merať toto mobilom bolo neefektívne.

Ukončenie týždňa ako vždy sobotu/nedeľu 10 km behom.

20

Štvrtý týždeň

Štvrtý týždeň začínal rovno 12 km behom, kedy hneď prvý deň ma stihla v strede behu obrovská búrka, čo som v tom teple naozaj uvítala a najmä už som stíhala 10 km v čase ďaleko pod hodinu a v dobrom tempe.

22

Ku koncu plánu som sa cítila a vyzerala už nejako takto, lebo beh mi vždy vyšiel buď na obed alebo o 15tej, keď bolo naozaj ešte dosť teplo.

24

Môj posledný beh v pláne bolo 12 km. Mne bolo naozaj už tak teplo, že som si šla zabehnúť do lesa do chládku a celú cestu som si predstavovala plaváreň na Podolí, ktorá ma čakala v cieli. Možno preto môj posledný beh bol v tempe 4,40, musím verejne priznať, v živote som sa na ľadovú vodu v bazéne netešila viac.

 

Koniec

Po tomto tréningu som úprimne mala chuť prestať s behaním nadobro. No na druhej strane sa mi potom bežalo lepšie, bola som opálená ako ľudia po výlete pri mori a nebola som v tom sama. (myslím Tereza mala rovnaké pocity ku koncu ako ja :D) a minimálne sme mali o zábavu v lete postarané.

Náš spoločný tréningový plán sme oslávili na Pražskom vinobraní burčiakom a hneď za tým 10 km behom. Jediné, čo môžem povedať s istotou je, nedávajte si nikdy burčiak ani víno pred behom. A nehovoriac o tom, že sme netušili čo spravíme na behu s krehkým vínovým pohárom, ktorý sme si kúpili tak trochu omylom dúfajúc, že nám doňho budú zadarmo vinári dolievať.

27

Pridaj komentár

