Boli sme tam – Povieme to behom na OTKD 2017

Bol piatok 18. augusta 2017 a ja som cestovala nabalená plnou taškou športového oblečenia, doplnkov a fit tyčiniek do Banskej Bystrice. Necestovala som tam náhodou, obzvlásť z Prahy nie je Banská Bystrica zrovna za rohom. Šla som vyzdvihnúť auto číslo 1 na najväčší slovenský štafetový beh Od Tatier K Dunaju.

Všetko to začalo už minulý rok, keď som sa behu nemohla zúčastniť, lebo jako väčšina bežcov oddych a dni bez behu mi veľa nevravia a týždeň před pretekmi som si úplne odrovnala nohu a koleno, že som ledva chodila, nehovoriac o behaní, akurát tak s barlami.

IMG_1364

Tento rok som si povedala, že OTKD nevynechám a hneď týždeň po Vltave run, kedy som bola plná emócií, som začala so zakladaním tímu. Pôvodne som chcela zmiešaný tím, no predstava čisto ženského tímu má lákala čoraz viac a viac. Napísala som viacerým známym a kamarátkam, či by do toho so mnou nešli. No keďže sa pohybujem v IT kruhoch, už samo o sebe je v mojom okolí výskyt žien dosť vzácny, nehovoriac o tom, že by niektorá z nich aktívne behala.

Čas na plán B

Oslovila som neznáme dievčatá v rôznych bežeckých aj nebežeckých skupinách, až som po mesiaci mala zostavený tím tvorený 12 bežkyňami a 4-mi náhradníčkami.

Ako sa preteky blížili, bežkýň ubúdalo a žiadne nepribúdali. Ako každý kapitán, ktorému ubúdajú bežci z tímu tento fakt robil vrásky na tvári a začala som znovu s aktívnym hľadaním nových členiek do tímu. Ešte týždeň před pretekmi sa nám komplet zmenil tým, kedy boli nahradené 3 dievčatá a necelé 3 týždne před tým minimálne 2 taktiež a ja som vyzerala nejako takto:

2

Keď sa darí, tak sa darí…

Akoby nebolo málo ubúdajúci počet členov tíme, vypadli nám obe dohodnuté autá týždeň a niečo před pretekmi. Cítila som sa jako hrdina v PC hre, ktorého úlohou je behom pár dní před pretekmi, kedy sú vybookované hádam všetky dodávky na SR a ČR nájsť dve veľké 9 miestne autá. Táto misia sice po náročnej ceste a minutí veľa many bola splnená a už ostávalo iba dúfať, že autá budú na nás deň před pretekmi naozaj čakať.

Avšak problém s autami nebol jediný…vybrali sme si ružové tímové tričká, ktoré boli vyrábané v Prahe, vo chvíli, keď ja už som bola v Bratislave a deň před pretekmi som ich musela dopraviť do BA bez ohľadu na to jako sa mi to podarí. Ešte noc před 18. 8. som čakala v Bratislave při dialnici, kým mi neznámy člověk dovezie moje tričká cez Bla Bla car, ktoré sa iba deň predtým stihli dotlačiť.

Ale naše problémy autami a tričkami nekončili. Ešte deň před štartom nám chýbal šofér. Našťastie sa tejto dôležitej úlohy podujal náš super nový kamarát Robo, ktorý si z toho spravil super víkendový zážitok. Veď kto by nechcel viesť cez pol Slovenska, auto plné pekných báb? 🙂

Huráá…smer Liptovský Mikuláš

Keď už bolo všetko vybavené, nastala najťažšia logistická úloha. Dopraviť 12 ľudí do Liptovského Mikuláša. Po skúsenostiach z Vltavy som neverila, že sa mi to podarí. Našťastie všetci boli samostatní a zišli sa v Trnave, kým zvyšok tímu šiel do Banskej Bystrice. Dve členky tímu cestovali do Bystrice zvlásť z Podhájskej, kedy ku mne dorazí správa o tom, že niečo/niekoho zrazili na trati. Už znovu som prestávala veriť, že všetkých na preteky dopravím, no keď sme sa večer všetci stretli na večeri v Liptovskom Mikuláši, nemohla som byť viac happy.

IMG_4389 (3)

Deň D

Náš tím štartoval hneď medzi prvými v sobotu ráno o 8.00. Preteky odštartovala Miška v super tempe, kde na ňu na odovzdávke číslo dva čakala druhá Miška. S Miškami sme mali v tíme obecne problém, lebo boli tri a všetky v jednom aute a bežali takmer za sebou.

skok

Mňa čakal úsek číslo 3 – 12 km krásnou cestou po miernom kopci. Bol to zaujímavý úsek, sice miestami som si skoro vylámala zuby na jamách a ceste, ktorá ma tam čakala. Bežala som v stálom tempe s jednou bežkyňou, s ktorou sme sa predbiehali o pár metrov. Po zbehnutí z kopca som minula všetky sily, kedy si plne uvedomujem, že som ledva na 5 km. Moja spolubežkyňa ma povzbudila, a dala mi odvahu to prvé 2 km rozbehať na moje pôvodné tempo. Na tomto úseku mi to trochu nevyšlo s vodou, lebo bolo presne 11 hodín a ja som vybehla bez nej. No ostatné autá, asi na mne videli, že vodu potrebujem a po ceste mi viacerí zastali a dali mi napiť priamo z ich flaše a každé 2 km ma povzbudzovali, že je to iba kúsok. Túto vetu som osobne nenávidela, lebo pod kúskom ma čakali ešte 4 km.

Po mne to rozbehla znovu do kopca najťažším úsekom Miška, ktorá to zvládla bravúrne. Už na začiatku sme mali časy lepšie oproti odhadom.

Po Miške vybehli Rebeka s Maťou, ktoré nám zlepšili pomerne dosť čas ich rýchlym tempom.

Po 6. úseku už na nás čakalo druhé auto pripravené si odbehnúť svoju časť úsekov. My sme medzitým šli na Donovaly na obed a spať k odovzdávke k úseku číslo 13. So spaním nám to veľmi nevyšlo, lebo akurát začalo pršať, tak sme šli do podniku na najhoršiu kávu, akú som kedy pila.

IMG_4505

Náš tím mal navyše to „šťastie“, že sme mohli testovať GPS zariadenie, ktoré nám robilo naozaj problémy vymieňať a naše predávky vyzerali nejako takto:

20452068_10154936736728511_4814317320525543429_o

Počas celých pretekov bola super amotsféra, miestami sa niesla hudba, maskoti, pesnička Od Tatier k Dunaju a nás čakala séria nočných úsekov. Nebolo by na tom nič hrozné, no akurát na noc začalo pršať a boli extrémne zrážky. Písali mi viacerí kamaráti a rodina, či naozaj v tomto počasí beháme. Nás však dážď neodradil a bežali sme naplno. Na predávkach stáli a mrzli viacerí bežci a ich kapitáni zabalený v pršiplášťoch, čakali vyzerajúc do tmy svojich členov a čakali na predanie štafety.

Mňa zastihol pomerne silný dážď na úseku v Žiari nad Hronom, no po ceste mi zlepšil náladu bežec, ktorý každú babu pleskol po zadku, zrejme mu dosť dobře svietila čelovka. No tento úsek bol špeciálny aj tím, že aj keď bola noc ma povzbudzovali ľudia na dedine, v krčme mi hrala pesnička koncertu, ľudia z domu mi kývali, v jednom pustili petardi tesne před koncom.

IMG_4524 2

Po nočných úsekoch sme šli spať do Komjatíc, kde okrem Mišky sme sa všetci ostatní uložili spať do auta. Doteraz netuším, jako sa mi podarilo za necelé 2 hodiny tak dobře vyspať, no všetci sme boli čerství a nabudení kávou začať naše tretie kolo ranných úsekov. Na tretej otočke už všetci mleli z posledného, videla som to aj na bežcoch, ktorí ma už tak často nepredbiehali, jako som bola zvyknutá. Tretí úsek bol pre mňa osobne najhorší. Čakalo ma znovu posledných 12 km, no cesta bola naozaj nudná, väčšinu cesty tvorila rovina a z oboch strán boli polia. Už keď som sa tešila, že prichádza změna terénu, prišla som iba na ešte horšiu cestu do ešte väčšieho pola. Najhoršie na tom bolo vidieť tesco, kde som vedela je koniec před sebou a uvedomovať si, jako je to ešte ďaleko.

Po poslednej otočke nášho auta sme šli čakať zvyšok tímu do Bratislavy na Tyršovo nábrežie. Všetci boli plní očakávaní, kedy auto 2 zvládne svojich 6 úsekov. Počas čakanie sme videli pribiehať do cieľa ostatné tímy a vyzerali sme ružové tričko s nápisom Povieme to behom.

K večeru po 18tej sme zazrali členov nášho tímu, kedy sme čakali na Lucku, poslednú bežkyňu idúcu úsekom číslo 36 kedy dobehne. Na záver sme všetci prebehli cieľovou rovinkou a spoločne oslávili, jako sa po tak nárčnom behu patrí.

21055349_10155667825108343_1153998481053566671_o

Tento beh patrí rozhodne k naj zážitkom, ktoré som v lete zažila. Pomoc od ostatných bežcov na trati, aj keď nemám vodu po ruke, vždy ti niekto pomôže, povzbucujúce nápisy na cestách, maskoty na úsekoch v Tatrách, ostatní bežci a tímy čakajúce na predávkach s nami, hudba, ohňostroj, búrka a kopa zábavy a adrenalínu. O tom bolo tohtoročné OTKD a zároveň o tímovej práci, kedy sme dokázali dať dokopy tím 12 dievčat, ktoré sa v živote nevideli a vytvoriť super tím, kde sa každý mohol na toho druhého spoľahnúť.

O rok sa dúfam vidíme znovu a určite do cieľa nedorazíme medzi poslednými.

Ja sa zatiaľ idem liečiť, lebo teraz kadiaľ chodím, hľadám po SR biele šípky.

 

IMG_4611

Pridaj komentár

