Nanooq, IT a ja

Prednedávnom som s kamarátmi založila spoločnosť Nanooq IT, kde sa venujeme vývoju a návrhu webových stránok a rovnako aj webových a mobilných aplikácií. Mnoho mojich známych sa ma pýta, ako som to dokázala a mnohí mi často-krát neverili, že sa rozhodnem podnikať.

Chcela by som napísať a motivovať nielen ostatné dievčatá, ale každého, kto sa bojí rizika a nie je pevne rozhodnutý, ako sa mi to podarilo a dokonca to vôbec nie je tak zložité, ako na prvý pohľad vyzerá.

Pôvodne som začala študovať Hospodársku Informatiku na Ekonomickej univerzite, kde som si už počas štúdia uvedomovala, že síce ma to baví, nie je to presne odvetvie, ktorému sa chcem v budúcnosti venovať. Hoci som s programovaním začala už v 15tich, kedy som si naprogramovala prvú vlastnú stránku v HTML v kombinácii s CSS, oveľa viac ma zaujala Umelá inteligencia a návrh učiacich sa algoritmov a systémov a rovnako genetické algoritmy a ich využitie v programovaní.  

Od tej chvíle som vedela, čomu sa chcem venovať a aký prínos pre spoločnosť chcem dosiahnuť. Začala som aktívne programovať v céčku a neskôr v skriptovacom jazyku PHP. Spravila som si niekoľko kurzov na Coursere venujúcich sa data miningu, umelej inteligencii a správe poznatkov, na základe ktorých som bola časom schopná vyvinúť vlastnú učiacu sa aplikáciu navrhujúcu používateľom akcie na základe ich preferencií.

Počas štúdia na vysokej som vystriedala nielen v škole, ale aj v práci viacero programovacích jazykov a vyskúšala som si mnoho metód a foriem vývoja od agilnej po udalosťami riadený vývoj. Venujem sa aj vývoju Single Page aplikácií.

Uvedomujem si, že najmä developeri neradi prechádzajú na nové technológie, ale pevne verím, že ak sa im bude naša práca páčiť, dajú šancu aj tejto forme a metodológii vývoja.

Taktiež by som rada v budúcnosti založila Python a Django komunitu na Slovensku, najmä pre dievčatá na rovnakom princípe ako funguje Ruby Girls. Chcela by som vás naučiť vyvíjať webové aplikácie pomerne rýchlo a jednoducho pomocou mojej vlastne navrhnutej metodológie, ktorú využívame aj v rámci firmy, preto budem rada, ak ma v prípade záujmu kontaktujete a vytvoríme spoločne Django komunitu a budeme sa pravidelne stretávať alebo aspoň zorganizujeme spoločný workshop, kde vytvoríme jednoduchú aplikáciu.

Pridaj komentár

