Naša prvá Vltava Run

Chcela by som sa s Vami podeliť o náš prvý zážitok z Vltava Run. Pre tých, ktorí nevedia o čo sa jedná – Vltava run je štafetový beh tímov naprieč Českou republikou zo Zadova do Prahy.

Ako to celé vzniklo?

Na nový rok presne 1.1. som si povedala, že sa chcem Vltavy run zúčastniť, keď už mi v lete nevyšla účasť na Od Tatier k Dunaju. Tak som hneď v tej zime a -12 stupňoch vybehla behať do zamrznutej Stromovky, kde všade okrem ľadu bolo aj plno petárd , fliaš a bordelu po minulej noci. Aj napriek oslavám predchádzajúcej noci som odbehla celkom ľahko 8 km po 3 mesačnej prestávke  – verila som, že to mája dotrénujem zvyšné nabehané km.

Keďže mi bola zima po behu v Stromovke a ja celá happy som šla zakladať tím – názov nášho tímu sa volal Ice Runners.

Hneď na ďalší deň som napísala do všetkých skupín bežeckých aj nebežeckých , že skladám tím. Pôvodne som chcela čisto ženský tím, no zistila som, že je to takmer nemožná úloha, ak nepoznám v Česku aspoň pár bežkýň, ktoré by do toho šli so mnou.

F441F7D2-1311-4636-BD09-E473D5E37397

Tím hotový

Okolo marca som už mala tím hotový , takmer nikoho v tíme som nepoznala, ale všetci vyzerali byť aspoň z fotky v pohode a že behajú a baví ich to. Na tímovú komunikáciu som založila slack, pričom som zistila, že okrem mňa slack skoro nikto v tíme nepoužíva a všetci sa ťažko vžívali s touto super technológiou.

Do kelu …zabudla som trénovať

Moje plány ako budem od januára trénovať boli úplne preč. V januári mi bola zima, vo februári som bola v UK a nič nestíhala, v marci boli Czechitas, digitálna akadémia, mentoring a v apríli som zakladala s. r. o. Vždy som mala toho veľa, a na beh som si veľmi čas nenašla.

Mesiac pred pretekmi sme sa prvý krát streli ako tím a ja som ledva ubehla s nimi v Stromovke 2 km. Vtedy som si povedala, že naozaj by som mala začať s tréningom, čo sa mi nakoniec podarilo za necelý mesiac natrénovať 10 km za 55 minút 3x po sebe, a s týmto výkonom som bola spokojná.

Deň D

Deň pred pretekmi sa nemohlo toho pokaziť viac.

  • najprv zladiť bežcov a dostať ich do Zadova – nikto nemal čas rovnakú hodinu, polka tímu musela do Tábora vlakom, polku vyzdvihnúť v Prahe
  • ešte sme nemali polovicu povinnej výbavy
  • auto, ktoré sme mali požičané zo SmileCar nemalo funkčné brzdy a museli sme rýchlo behom pol hodiny zohnať nové
  • namiesto dodávky sme mali malé auto pre 4 ľudí
  • namiesto autom do Zadova som bežala narýchlo na vlak do Tábora so súpiskou
  • minútu pred odchodom nám píše člen tímu, že je chorý a bežať nemôže – oznamujem môjmu tímu neveselú správu, že každý beží namiesto 3 , 4 úseky

Keď sme však dorazili do Zadova na ubytovňu atmosféra sa hneď zmenila. Všetci v tíme boli viac než super, hneď sme si pripili, nafotili fotky v tričkách pre sponzorov a všetci sme si povahovo sadli a vytvorili super skupinu ľudí.

IMG_3380

Prvý deň behu

Preteky odštartoval Peťo rýchlym tempom a už od začiatku sme boli v časovom pluse oproti pôvodnému plánu.

18451765_10207206018107260_8181225204330101359_o

Čakalo nás 36 úsekov po českej republike o dĺžke 365 km, kde každý z nás mal 4 v peknej prírode naprieč parkami, lesmi, cestami, poliami a dedinami. Kým jeden bežec v našom aute bežal my sme šli hneď na ďalšiu predávku a tam naňho celý natešení čakali.

IMG_6750

Po dobehnutí prvej otočky, kedy v našom aute bolo 6 bežcov a mali sme dosť málo času na oddych sme využili zastávku pri Lipne a rovno sa okúpali , čo isto mnohým padlo v tom teple ako super osvieženie.

IMG_3408

V noci nás čakali nočné úseky, na ktoré som sa osobne tešila najviac. Bežať iba s čelovkou a v divne vyzerajúcej svietiacej veste cez České Budejovice bol pre mňa jeden z najlepších zážitkov. Po poslednom nočnom úseku nášho tímu sme šli spať do Haly v Týne nad Vltavou, kde sme mali na vyspanie sa pred ďalšou otočkou asi necelé 2 hodiny, no nakoniec nikto nespal, lebo všade bol hluk a zrovno nie pohodlné podmienky na zaspatie.

18518335_10207206019867304_2436358981063553074_o

Druhý deň

Druhý deň sme už boli všetci bez energie, nevyspatý a každého z nás čakali od rána od piatej ešte 2 úseky do konca. No náladu nám nepokazila ani únava a na trase sme povzbudovali aj ostatné tímy.

19023503_1469977179727926_5483695851313376281_o (1)

Pred mojím posledným úsekom som vedela, že ma čaká už len 7 km, no zdalo sa mi to ako najdlhších 7 km v mojom živote. Po cyklotrase zo Zbraslavu do Braníka iba po asfalte v tom teple sa mi bežalo ťažko a nevidela som okolo seba žiadnych bežcov, čo nepôsobilo tiež motivujúco.

kk

No nakoniec sme dobehli aj my do cieľa, skončili sme na dobrom 12-tom mieste z 24 tímov v kategórii, čo je viac než sme čakali, lebo pôvodne sme tam šli bežať iba na pohodu a pre zábavu.

18489731_10207206025467444_7659641439421435729_oVltavarun_0265

Ďakujem celému tímu za super prácu, aj napriek tomu, že sme po ceste zabudli sprchu, nevyšlo nám to s autami a byciklostom na najhoršom úseku to bol jeden z naj bežeckých zážitkov, aké som zažila.

Ďakujem aj partnerom:

  • Czechitas
  • Connectivity.cz
  • Coca Cola
  • Nanooq IT

za podporu.

 

A na záver pamiatka do celého tímu v podobe spoločnej fotky zo štartu.

Všetky informácie máme aj na webstránke – http://margetova.eu/icerunners/

 

 

Pridaj komentár

