Brainity

Keď som nastúpila do Unicornu (hoci som si povedala, že do korporátu už nepôjdem) a pravidlo porušila, bolo jasné, že časom sa tam začnem nudiť alebo budem nespokojná. Bohužial táto nespokojnosť nastala necelý mesiac po tom, čo som tam začala pracovať, kedy tej práce opäť nebolo pre mňa dosť, čo viedlo nepriamo ku vzniku Brainity.

1

No pekne od začiatku

V Unicorne som sa zblížila s veľmi málo ľuďmi, keďže nikto tam ani dlho nepracoval, nebol veľmi priestor na veľké priateľstvá a väčšina kolegov boli tichí, introvertní programátori, ktorí ťažko rozumeli potrebám ukecaného analytika, až na jedného kolegu – Ondru Davida. S ním som si naozaj rozumela, boli sme na jednej myšlienkovej, aj pracovnej vlne a hneď na prvom projekte, ktorý sme spolu naceňovali sme zistili, že rozmýšľame o veciach rovnako, alebo podobne. Ondra bol tiež jeden  z tých aktívnejších ľudí, ktorí radi pracujú okrem práce aj na svojich nápadoch, neustále niečo vymýšľajú, inovujú a zamieravajú sa aj na dizajn.

Okrem práce sme si rozumeli aj ako kamaráti a trávili spolu mimopracovne dosť času. Postupne sme skúsili spolu úplne nezáväzne pracovať na jednom menšom projekte, kde sme si otestovali spoluprácu. Bolo to fajn, myslím sme sa naozaj dobre dopĺňali.

Prvé reálne zákazky

Začiatkom leta som prišla do práce s nápadom na dokončenie TEDx aplikácií, ktoré som mala začaté ešte z čias môjho freelancingu a povedala o nich a mojich TEDx kontaktoch na organizátorov Ondrejovi a Jakubovi.

Netrvalo dlho a backend pre aplikáciu bol na svete, ktorý som spravila ja a bolo možné spraviť prvú verziu mobilnej aplikácie. Tu však nastal problém, lebo v tíme bol iba Ondra, ktorý v tej chvíli ovládal iba Windows Phone a o ten  zrovna nebol záujem zo strany organizátorov, ani používateľov.

Časom sa k nám preto pridal Jakubov brat ako Android vývojár a iOS som mala mať na starosti ja. Ja som však nemala finálne čas venovať sa backendu aj iOSu, čiže iOS verziu sme nemali v tej chvíli úplne pokrytú.

Prvé aplikácie v obchode

Po vydaní aplikácie sme sa stretli s mojimi známymi, ktorým sa páčila a publikovali pár verzií do Google Play, Windows Store, napríklad pre:

  • TEDx Ostrava
  • TEDx Kromeríž
  • TEDx Viedeň

a mnoho ďalších.

3

Rozbiehame, rozbiehame, rozbiehame

Jakubovi s Ondrejom sa páčilo, ako sa nám to dobre rozbieha a ja som mala pocit, v tej chvíli až na pár zlých vnútorných pocitov, že to ide dobre a dohodila im druhú zákazku pre kamarátku Martinu ohľadom HR aplikácie full time jobs tips. Už vtedy, sa mi však nepáčilo, že som ani nevedela o vzniku Brainity a ich plánoch, kde majiteľmi boli iba Ondrej s Jakubom a ja som sa stala ich zamestnancom , hoci sme pracovali na mojich nápadoch a pre mojich klientoch a každý, kto s podnikaním začína vie, že prvé referencie sú najťažšie a pre ďalší rozbeh kľúčové.

Prvé problémy

Tu však nastali aj iné problémy, hoci som všetko nastavila k aplikácii od celého projektu na Trelle, rozdelenia fáz, dizajnu a REST API vrátane dokumentácie (hoci to mala byť práca Jakuba ako projekťáka), neboli schopní aplikáciu dokončiť a ani dodržať pôvodný dizajn. Po čase bolo treba zmeniť celý backend na ich podnet, čo som aj keď sa mi to nepáčilo spravila a naprogramovala ho, no aplikácia ani po takmer 7mich mesiacoch nebola hotová a kamarátka tiež prestávala strácať s nami trpezlivosť. Ja som z toho mala samozrejme zlý pocit, keďže to bola zákazka pre kamarátku a oni si veľmi rozkazovať nemohli vzľhadom na nula referencií, s ktorými šli do podnikania a neboli schopní ani túto dokončiť.

2

2Fresh

Keďže Jakubovi sa behom takmer roka nepodarilo vybaviť a doniesť ani jednu (nehovoriac o tom, že by bola platená) zákazku, naskytla sa tu možnosť spolupráce s 2Fresh ako podpora mobilného vývoja pre ich interné alebo externé projekty. Tu však tiež Jakub nezvládal projektové riadenia a na klienta som tlačila iba ja, aby sme vôbec získali nejaké podklady pre vývoj, ku ktorému z ich strany vôbec nedošlo a nikomu v 2Fresh radšej nedali ani vedieť, že spoluprácu takto “neoficiálne” ukončujú.

CrunchBee

Po čase prišiel Jakub s nápadom, že TEDx aplikáciu rozšírime na všetky eventy a vyvinieme vlastné komplexné riešenie. Nápad sa mi páčil, hoci som sa o ňom zase dozvedela až posledná, keď už bolo všetko hotové , ale nadšená som až tak nebola, lebo takých systémov je už stovky. Zase na mňa padol backend, čo by nevadilo až na to, že ho chceli hotový hneď a ignorovali môj planning na Trelle. Následne som im backend dodala prepracovaný a bolo nutné ho dotestovať, k čomu sme sa už nikdy nedostali a zistila som, že si vyvíjajú rovnaký backend s mojím dizajnom a funkciami vlastný. Tu už prešla posledná kvapka mojej trpezlivosti s nimi a ukončila s nimi nadobro kontakty.

4

Ako to celé dopadlo?

Nakoniec to skončilo:

  • aplikáciu pre kamarátku som vyvinula ja po absolvovaní 4 hodín iOS kurzu s úplnými základmi a pokrývala plne funkčne všetky požiadavky klienta
  • crunchbee som nedokončila, no nijako som to už ďalej neriešila a hodila za hlavu, keďže sa nejednalo o nijak unikátny projekt ani nápad
  • aplikáciu pre 2Fresh sme nakoniec dokončili s kolegom z Unicornu, ktorý nemal nikdy nič s Brainity spoločné
  • aplikácie pre TEDx sa ďalej už nepublikovali a nerozvíjali, keďže všetky kontakty boli naviazané na mňa
  • Brainity doteraz existuje a funguje, no viac o tom, ako sa im darí neviem

Čo som sa tu naučila?

  • musím viac dôverovať svojím vnútorným pocitom, vždy keď sa zapojil Jakub som mala pocit, že sa dejú veci mimo mňa a môjho vedomia a zo mňa robia obyčajného backend vývojára, ktorý o ničom nerozhoduje
  • nemám ľuďom toľko veriť, aj keď si s nimi rozumiem, hoci viem, že Ondra nebol v tom vinný priamo
  • mám si stáť za svojím názorom a nepovedať vždy všetko a nechať si najdôležitejšie informácie iba pre seba
  • nezaručovať pod svojím menom zákazky s ľuďmi, ktorých ledva poznám a nemáme za sebou viacero projektov
  • keď vidím, že projekťák si neplní svoju prácu, nerobiť ju zaňho (prípadne na iných pozíciách), aj keď sa jedná o malú firmu
  • a najväčším problémom bol nedostatok KOMUNIKÁCIE na oboch stranách, čo si myslím, by predišlo väčšine , alebo aj všetkým problémom
  • nenechať zo seba spraviť spolupracovníka alebo ešte horšie zamestnanca, keď sa mi to nepáči

Čo mi to dalo/zobralo?

  • prišla som o celkom dobrého a blízkeho kamaráta (čo bolo v novom veľkom meste celkom ťažké nájsť)
  • naučila som sa niečo z iOS vývoja lepšie, keďže som aplikáciu nakoniec aj keď som nechcela, doprogramovala
  • zblížila som sa s druhým kolegom Ondrejom, z ktorého sa stal nový kamarát
  • nebála som sa v Prahe začať podnikať, hoci som videla, že Jakub s Ondrejom nemali žiadnu zákazku, videla som, kde robia chyby a vedela som, že nie je to také ťažké
  • vytuningovala som si vďaka chybám s nimi Trello a projektové riadenie

 

 

Jedna myšlienka na “Brainity

  1. Spätné upozornenie: Práca s Honzom – Svetlana Margetová

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Google+ photo

Na komentovanie používate váš Google+ účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Connecting to %s