Výlet do Paríža, alebo ako sme sa ocitli na konferencii za ľudské práva

Na Facebooku človek narazí na mnoho udalostí a klikne na “Interested” alebo “Going” bez ohľadu, na to, aby bližšie prečítal o čo sa jedná. Podobnou zhodou okolností sme sa dostali aj my na výlet do Paríža, kde som z celého článku prečítala iba čas cesty, dátum a cenu a hneď nás s Tomášom registrovala.

Ani neviem ako, o mesiac prišiel email, že 11. júna odchádzame a máme sa všetci dostaviť na Florenc. Deň pred výletom (ešte som samozrejme nemala nič zbalené a nakúpené) som šla behať s kolegom Ondrejom na Letnú a medzi rečou spomenula, že ideme do Paríža. Viem, že sa v emaily písalo niečo o konferencii za ľudské práva, no tejto časti som nevenovala veľmi pozornosť. Nato mi Ondra oznámil, že ide tiež na výlet do Paríža a na rovnakú konferenciu ako my, no netušila som, že je možné ísť aj iné dni.

Na ďalší deň sme sa všetci traja stretli na Florenci psychycky pripravení na dlhú cestu autobusom do Francúzska, kde sme dorazili okolo 7-mej ráno a vydali sme sa na cestu po meste.

Vzhľadom k tomu, že sme s Tomášom ešte v Paríži neboli, výlet to bol pre nás naozaj poučný a vyšlo aj počasie. Prešli sme popri Eifelovej veži, ktorá naživo vyzerá oveľa menšie ako pôsobí v amerických filmoch a rozprávkach.

Keď sa nám podarilo predrať sa davom pouličných predavačov do centra, šli sme rovno na obed.  Nečaka som, že akurát v Paríži skončíme na obede v hnusnom Mekáči, no akosi sme pri tých davoch ľudí nemali veľmi na výber.

Počas prechádzky centrom nám sprievodca ukazoval rôzne historické budovy a miesta, no jediné, čo si pamätám, že neboli na nich všade reklamy ako vo Viedni.

Poobede sme prešli do nejakých záhrad, kde bolo veľa trávy, no meno už neviem až ku kostolu Notre Dame popri rieke. Tu som sa hneď začala hrať s holubmi a dosiahla vysnívanú fotku, po akej Lucka túžila.

Po vystáti radu sme šli do kostola, kde bolo príjemne zima oproti teplu von. Kostoly mám rada, páči sa mi architektúra.

Po ceste späť ma nakecali na ruské kolo, ktorých sa bojím po skúsenostiach s bratom, myslím to bola moja najdlhšia jazda vo výške v živote a úprimne som chcela, aby už skončila.

Na konci dňa nás odviezli na hotel, do časti mesta, v ktorej by som sa sama asi bála chodiť po ulici medzi nejakých futbalistov. Veľmi som tomu hotelu neverila, ale za tú cenu by som spala asi hocikde. Problém bol, že boli voľné iba 3-miestne izby, tak sme zobrali kolegu Ondreja s nami. Myslím to bol divný pocit, byť na jednej izbe s frajerom aj s kolegom, ale keďže som bola tak unavená, v tej chvíli mi to bolo jedno a úprimne sme ani veľmi na výber nemali.

Ráno nás privítali sladké raňajky a vydali sme sa na konferenciu. Na konferencii to bolo horšie ako som čakala. Zobrali nás za mesto k letisku, kde sme museli prejsť minimálne 3ma kontrolami bezpečnosti , kým nás pustili dnu.

Keď sme prišli do haly, boli tu ľudia z rôznych štátov EU s vlajkami a všetkých nás usadili do českej rady. Cítila som saako herec alebo komparzista, ktorý si musí povinne 12 hodín odsedieť v klobúčiku a mávať vlajkou, pričom by mal mať na tvári výraz nadšenia a pobúrenia nad situáciou v Iráne.

Všade okolo nás divní ľudia kričali v jazyku, akému som nerozumela divné pokryky, ale myslím, dala by sa z nich spraviť aj pesnička.

Konferencia bola na počesť nejakej ženy, za slobodu v Iráne, (naozaj si musím aspoň zbežne pozrieť, čo sa v tej krajine deje), keď okolo toho bol taký rozruch. No prežila by som skôr 12 hodín prednášok v Jave, ako toto, jediná útecha na parkovisku mali dobré palacinky s nutelou.

Rozhodne už viem, že radšej budem naďalej chodiť iba na konferencie v odboroch akých pracujem a na výlety, ktoré sú ďalej ako na Slovensko a Maďarsko, už iba lietadlom.