Joga alebo bryndzové halušky

Tento rok sme si s Luckou na stetnutie dohodli takmer symbolický dátum – presne 1.3. Keby naše stretnutie posunieme ešte o deň skôr, mohli sme sa historicky stretnúť v priestupnom roku, ktorý je iba raz za 4 roky , čo by však mohlo čitateľov miasť k tomu, že to je jediný čas, kedy sa stretávame.

Síce už začínal marec, zima zanechala na Bratislave následky. Z Prahy som šla nabalená dvoma svetrami a veľkou hrubou zimnou bundou. Keďže som si nebola istá, že budeme mať kde spať, povedala som si, že aspoň sa pokúsim prísť po Lucku načas a budem mať viac času ju pripraviť aj na túto možnosť. Moje plány prísť načas, rovnako ako vždy stroskotali a ako vždy som meškala.

Keď sme sa stretli, vybrali sme sa rovno do mesta. Keďže nám bola zima a začínali sme byť hladné, prvé čo sme spravili bol plán na obed. O 11.00. Držala som sa pevne Luckinej sobotňajšej tradície, jesť halušky a vzhľadom k tomu, že v Česku halušky takmer nikto nerobí, som sa tomu aj potešila. Ako prvé sme potrebovali internet, aby sme si pozreli spoje k nám domov a prípadne suroviny, ktoré by sme dokúpili. S internetom v centre Bratislavy to bol trochu problém, tak sme trávili každých 30 minút pred dverami McDonalldu chytajúc ich verejnú Wifi.

Keď už sme mali všetky potrebné informácie, išli sme pozrieť do tržnice. Vždy som sa tam chcela ísť pozrieť, lebo väčšinou je zavretá. Vo vnútri sa nachádzali bratislaveské trhy. Bolo to naozaj pestré. Hneď som si povedala, že tu by sa mojej mame s jej podnikateľskými nápadmi, isto páčilo a rovno by si tu rozložila svoj stánok so syrmi.

100_0980

Okrem trhu sme narazili na poschodí na rôzne akcie a ako prvé nám hneď dali do ruky zvieracie balóny. To bude isto tým mladým výzorom, a celkom sme sa z nich tešili, dokým sme nezistili, že ešte plánujeme s nimi chodiť pár hodín po meste.  Vyzerala som asi takto nejako.

IMG_0785 (1)

 

Naštastie (alebo aj nanešťastie) balóny rýchlo sfúkli a my sme sa o 13.00 už poriadne hladné pobrali za mojou mamou po bryndzu. Neviem, či to bola rozumná voľba, ale keďže kľúče od bytu som nemala, bola to naša jediná voľba. To ešte ale nikto z nás netušil, že dostať sa cez víkend k mojej mame bude trvať takmer 2 hodiny s 3ma prestupmi. Keď sme prišli, moja mama nám hneď nabalila za sáčok bryndzových výrobkov a stihla sa s nami pohádať o tom, že bez vajíčok bryndzové halušky naozaj urobiť možné nie je. Nuž, s Luckou sme sa s ňou radšej nehádali , zobrali sme nákup a šli sme k nám domov. Už sme museli byť naozaj hladné, lebo príprava halušiek sa nám zdala naozaj dlhá, a obviňovali sme z toho pomalý sporák, zlý hrniec, studenú vodu, no slávnostne o 17.00 bol náš obed konečne hotový a my sme sa najedli.

IMG_0767

Po obede (alebo aj večeri) som Lucke ukazovala yoga videá, ktoré doma cvičím pred spaním. Lucke sa to hneď páčilo, tak sme začali u nás doma nacvičovať. Trochu sa k nám pripojil aj môj kocúr Felix, ktorý nechápavo krútil nad nami hlavou, čo to v jeho byte robíme. Ja som sa tak trochu obávala, čo si pomyslí moja mama, keď náhodou príde domov a uvidí nás tam vykrútené v čudných polohách.

IMG_0773

Na ďalší deň sme si povedali, že si upečieme vlastný Lucko-Sveťovský chlieb. Keďže moja mama obsadila doobeda kuchyňu, zobrali sme balík múky a napochodovali sme o 11tej k Rike so správou, že sa chystáme u nej doma piesť vlastný chlieb. Škoda, že Rika taká nadšená z tohto nápadu ako my nebola a dala si námahu, nám tento výmysel vyhovoriť. Tak trochu som sa začínala cítiť nesvoja, pri pomyslení, že som šla cez pol Bratislavy s vreckom múky zbytočne. Rike to však zahovorila a aby sa nám aspoň čiastočne revanšovala, zobrala nás do 4D kina, kde bola rozhodne zábava, ktorá trvala 3 minúty za 5 euro 😀 Ale naozaj to bolo super, určite si to nabudúce musíme zopakovať.

A ako vždy, na druhý deň nikdy s Luckou nič nestíhame a čas beží akosi rýchlejšie, ani neviem ako , bolo zrazu 16 hodín a my sme museli ísť svojou cestou do Prahy a do Zvolena. Myslím, že Rike čiastočne po 16tej hodine odľahlo a  predstavy ako jej demolujeme kuchyňu pri pečení chleba si odloží na iný deň.

Pridaj komentár

