Praha Rikinými očami

Napriek tomu, že ja už rok a pol bývam v Prahe a všetci moji kamaráti na “ďalekom” Slovensku, pomerne je pre mňa ťažko uveriteľné, že vôbec vznikol tento článok a mám o čom písať.

No Rika je cestovateľ sama o sebe a rozhodla sa, že nebudem chodiť iba ja do Blavy, ale raz príde aj Blava do Prahy. 🙂 Tak jedného pekného jesenného večera vystúpi z autobusu, ktorý mal pol hodinové meškanie, o ktorom mi nikto nepovedal nabalená Rika , celá naladená na pamiatkový apetít.

V duchu som sa trochu obávala, ako uspokojím Rikine historické potreby, vzhľadom k tomu, že ja Prahu poznám väčšinou iba spod zeme a viem vymenovať všetky stanice metra C a tým asi moje znalosti o Prahe končia.

Našťastie Rika bola hladná čo hralo v moj prospech a ten deň sme šli rovno ku mne domov, kde sme si upiekli Harry Potter muffiny. Síce umelecké dielo z toho nebolo a vzhľadom na to, že ani jedna z nás nemá rada marcipán, ktorý tvoril hlavnú časť výzdoby sme síce muffiny upiekli, no akosi sme sa z nich veľmi nenajedli.

Na ďalší deň sme hneď ráno o 9tej šli von, pričom Rika mala hlavnú podmienku. Chce vidieť vodu. To bolo celkom ľahko splniteľné, keďže Praha má Vltavu a vody je tu celkom dosť. Tak sme začali historickú exkurziu na Vyšehrade, kde sme sa tak trochu stratili, kým sme ho prešli celý.

3

Potom sme prešli popri vode a ukázala som Rike všetky mosty. Počas cesty Student agency som si pár krát púšťala historické české rozprávky, kde som sa naučila celkom zaujímavý príbeh o tom ako vznikol pražský most, históriu o hrade a že najpoužívanejšie a najstaršie české meno je “vraj” Jakub. Čomu veľmi neverím, lebo odkedy som prišla do Česka už v Brne som v každej práci mala minimálne 2 kolegov Honzov, no Jakubov tam bolo minimálne málo.

Po prejdení všetkými historickými budovami v centre mesta až po hrad sa Rika rozhodla, že chce vidieť ZOO. Tento nápad sa mi najprv páčil, lebo som už dlhšie plánovala tam ísť. No to som netušila, aká je ZOO veľká a že Rika neodíde, kým neprejde všetko. Čiže to skončilo tak, že nás museli zo ZOO po záverečnej vyhadzovať 3ja SBSkari. Ale môžem hrdo vyhlásiť, že sme za deň prešli tú ZOO naozaj celú, čo mi zo začiatku pripadalo ako nemožná úloha. Cesta zo ZOO bola o niečo viac adrenalínová, lebo som Rike tvrdila, že pešo je to isto blízko a že viem kade idem, čo tak trochu nebola pravda.

4

Večer sme aj napriek únave šli ešte na nákup, lebo v ZOO bolo všetko drahé a my sme boli neskutočne hladné, vzhľadom k tomu, že sme z predchádzajúceho dňa mali iba tie muffiny, ktoré nám nechutili. 😀 Tak sme sa z posledných síl dovliekli do obchodu, kde sme si namiesto jedla kúpili oranžovú a fialovú farbu na vlasy, ktorú sme hneď po príchode dali na seba. Sranda to naozaj bola až do chvíle, kým sme nezistili, že slovo dočasná znamená dočasná na pár dní. Tak som v pondelok ráno šla za klientom na meeting s fialovo-oranžovým účesom.

5

Druhý krát Rika prišla teraz pred Vianocami, kde ešte zavolala na výlet jej bratranca, ktorý tu žije už pár rokov a naozaj sa tu vyzná o niečo viac ako ja. Tak nám spravil historickú exkurziu , ktorá mala naozaj aj vypovediaciu hodnotu. Po týchto dňoch mám pocit, že už svoj pamiatkový pražský apetít mám dostatočne uspokojený na najbližších pár rokov. Náš výlet sme ukončili exkurziu v pražskom orloji a radnici, kde pracuje jeho priateľka, ktorá nám dala zaujímavý výklad v podzemí. Doteraz som ani netušila, že Praha bola tvorená 5timi mestami a že tu vládol nejaký Jiří a že tu mali toľko svätých, kde každý bol zodpovedný za niečo iné. Bohužial v mojich očiach svätý ako svätý, čiže ich mená už asi nevymenujem.

Odtiaľ sme zamerili priamo na pražské vianočné trhy, kde nebrali eurá a my sme už nič iné pri sebe nemali, čo bolo viac menej dobre vzhľadom na ceny, ktoré sme tam videli.

6

Ako vždy po behaní po pamiatkach sme boli znovu hladné, tak sme sa pobrali všetci 4ria na koniec Prahy na večeru, kde sme sa dali nakecať na tatarák. Do dnešného dňa tomu jedlu veľmi nedôverujem, ale všetci sa tvárili, že im to chutí a nikto z nich neskončil na pohotovosti, tak som si dala s nimi.

Záver výletu sme ukončili hraním spoločenských hier, ktoré Rika odo mňa dostala na Vianoce. No vzhľadom na obmedzený počet kariet sme po pol hodine prestali a pustili sme sa do skladania 3D minion puzzli ako praví dospeláci 😀7

 

Pridaj komentár

